Litet race?

Publicerad 2018-05-14 23:14:49 i Havsöring,

Säsongen har varit seg. Dom vanligen säkra platserna har varit helt öde och finna nappvillig fisk har varit helt omöjligt. Nu har jag väl inte varit ute speciellt många gånger men helt klart är det nått som inte stämt i år.
 
I torsdags hade Anders och jag tänkt få årets första race ute på Billudden, ja tänkt alltså. Nu blev det inte direkt så utan morgonens fiske kunde sumeras i en följare och ett hugg för Anders. Själv fick jag håva en stabil 20 cm öring.
 
På lördagen drog jag åter ut på udden. Var först meningen att jag skulle ut på kustträffen som gavleoring.se ordnat, men då barnvakten skulle komma först på eftermiddagen så visade det sig att träffen sökt nya områden när jag väl dök upp. Väl ute i vattnet hände det jag inte trodde, de högg! En stabil 1,5-2 kilos öring fick se insidan av min håv innan den fick simma vidare. Ytterliggare ett hugg gjorde att jag började drömma om race. Nu blev det inte direkt race  men sammanlagt tre öringar blev håvade under dagen och en bättre öring slet sig.  
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela