Åter till havet

Publicerad 2014-08-23 22:08:00 i Havsöring,

Då tjejen hade läggningen av mista jäntan ikväll och den äldsta sov över hos farmor och farfar så drog jag ned en snabbsväng till havet. Spinnspö och en dragask for med av bara farten.
Det hade redan börjat mörkna då jag stod utvadad och gjorde höstsäsongens första kast. Fem kast senare slet så säsongens första havsöring på. Efter en rätt odramatisk drill kunde jag håva den feta något lekfärgade öringen. Skulle tippa att den vägde några hekto över 2 kg. Några snabba bilder senare så släppte jag den åter.
 
En härlig start som gav mersmak. Nu vill jag ut igen.
 
 

Kommentarer

Postat av: thomas

Publicerad 2014-09-13 08:57:09

Vad härligt funderar på en tur idag till billuden.

Svar: Blev det någon tur till udden?
overstockochsten

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela