Oväntat fångst

Publicerad 2014-04-07 23:51:00 i Havsöring,

Bara för att vi pratade om det så hände det. Anders pratade om att det tagits en rejäl regnbåge i Älvkarleby och vi kom in på att vi aldrig fått någon här ute på kusten, vi hade hört talas om en eller två regnbågar men aldrig fått någon själva.
 
Ja gissa vad som händer. Anders drillar(inget ovanligt) jag plockar fram kameran för att ta nån bild. Innan jag hinner ut till Anders har han fått tag på fisken. -Du det där är igen öring. Ett rosa skimmer, en liten regnbåge. Några kast senare sliter det åter till i Anders spö. Bättre fisk! Helt plötsligt börjar den hoppa och leva rövare. Ännu en regnbåge. Jag skyndar ut och hinner göra två kast innan jag har fisk på, denna är dock en öring och är snart återutsatt.
 
Annars bjöd inte förmiddagen på så mycket mer fisk, jag tappade en öring och hade ett hugg. Var faktiskt lite fisk upp och visade sig i ytan, men dessa lät sig inte luras.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela