27-28 september

Publicerad 2013-09-28 23:07:43 i Regnbåge,

Sambon och barnen är på besök hos Mormor och Morfar, vad göra? Fiska så klart!
 
Har nu spenderat två dagar vid regnbågstjärn. Fisket har varit svårt, riktigt svårt och så har det gjort ont. Ont? Ja, i fredags, tidigt på morgonen drog jag till med ett rejält dubbeldrag. Vad jag inte tänkte på var att det på bryggan stack upp ett rejält järnrör. Dubbeldrag+järnrör+hand =aj. Jag slog ned handen rakt i röret och en stor flik skinn på pekfingret lossnade, behöver jag säga att det blödde. Ytterliggare ett jack längre ned på fingret såg inte alls nå trevligt ut. Efter att Anders plåstrat om mig var det bara sätta sig i bilen och åka mot närmaste vårdcentral för kontroll.
 
Inget stygn behövdes och snart hade jag åter spö i handen. Hade en stigning på hela fredagen. Regnbågarna vakade, men dom var svåra. Anders knöt framåt kvällen på en streamer och landade tre mindre fiskar.
 
Lördagen var också den seg, mycket vak men svåra att lura. Anders lyckades narra en båge på en otroligt sparsam fjädermygga. Jag och Mange missade några mothugg.
 
Först till kvällen släppte det lite. Anders knep två regnbågar och i det sista ljuset fick även jag drilla.
 
Imorgon kör vi ett kustpass.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Kärki

Publicerad 2013-10-01 22:11:30

Jäkligt snygga bilder. Bra stämning!

Skitfiske i höst.

Postat av: Patrick

Publicerad 2013-10-01 23:19:09

Tackar,tackar.

Såg på din sida att du är nere i blekinge, får väl gissa att du pluggar i bräkne-hoby. Jäkligt fina och stora öringar i ån där. Pluggade där 05-06.
Testa gäddfisket vid gökalv, perfekt att gå och fluga där.

Skitfiske!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela