Bom

Publicerad 2013-10-20 21:46:00 i Havsöring,

Som vanligt när Anders och jag fiskar havsöring ihop så blev det ett bom-pass. Teorierna haglade om vad det berodde på. Lågt vattenstånd, kraftiga dyningar, kall natt, varmt vattnet, sol, osv, osv. Nu var det inte så att vi helt saknade kontakt med fisk. Några sekunder drillade jag faktiskt en fisk som tog min spiggimitation på lång lina, tyvärr så varade det inte längre en några få sekunder. 
 
Vattenståndet är otroligt lågt nu, har nog aldrig sett så lågt vatten. Dom vanliga platserna där höstöringen brukar stå är nu långt upp på land.
 
På eftermiddagen åkte jag och en sovande familj hem till mor och far för att fira fars födelsedag. Då hela familjen sov,  passade jag på att åka en sväng upp till mackmyra för att se om det var någon lekande öring på plats. En uppröjd grusbädd skvallrade om lek men någon öring var inte synlig.
 
 
   
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Thomas Svärdis Svärdström

Publicerad 2013-10-22 09:32:50

Blir fiske från naken badet i morgon och ut mot uden.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela