2 upp

Publicerad 2013-05-09 21:31:00 i Havsöring,

Är man tvåbarnsfar så är fisketimmarna inte riktigt lika många som förr i tiden. Som tur är så släpper sambon ut mig rätt så ofta. Idag var en sån dag och jag lovade att bara vara ute någon timme och vara hemma till kvällsmaten.
 
Har man bara någon timme på sig så gäller det att fiska effektivt och inte flänga fram och tillbaka längs kusten. Försökte idag att vara effektiv men kom av mig efter ett tag och flängde runt lite innan jag åter stod på samma ställe som jag börjat på. Undrar så här i efterhand varför jag lämnade första fiskeplatsen då jag faktiskt fick två öringar efter bara några kast.
 
Dagens facit blev två öringar i håven och en tappad. Återigen hade jag många hugg men lyckades inte få fast dom.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela