Dobbskeptism

Publicerad 2017-04-09 22:48:12 i Havsöring,

Har under längre tid lidit av en viss dobbskeptism, inte så att jag helt nobbat dobbfisket men jag har varit skeptisk. Har väl aldrig haft den där riktiga känslan för dobbfisket, utan mer haft en känsla av att inte riktigt veta vad jag hållit på med. Har vevat och stannat lite på måfå. Visst har det blivit en och annan öring, men jag har alltid föredragit drag.
 
Idag är jag inte skeptiskt längre, för idag har jag haft mitt första riktiga dobbrace. 10 öringar i håven, 5-6 tappade och en jäkla massa hugg. En otroligt trevlig förmiddag på kusten.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-04-11 06:35:49

Hej! Va du ute vid Långsandöarna. Va ute på lördagen men inte ett napp såg fisk iaf. Mvh Thomas

Postat av: Christoffer M

Publicerad 2017-04-12 01:10:27

Vad för sorts Bombarda kör du med? :) slowsink elr :) hoppas få uppleva min första öring på kusten snart :D

Postat av: Patrick

Publicerad 2017-04-12 06:12:29

Kör med en slow sink. Bara att nöta på, dom kan vara hemska kluriga.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela