Före vintern?

Publicerad 2014-01-09 22:11:33 i Havsöring,

Efter en snabb titt på yr.no så var det bara att gå ned på knä och böna och be sambon att släppa ut mig. Snö och kyla (eller snökaos som det numer heter på kvällstidningsspråk) var på intåg och förmodligen ett fruset hav. En sista tur innan isen. Jag fick ett ja.
 
Hade tänkt ha ett riktigt fint avslut på en havsöringsäsong som detta år varit riktigt lång. Drill och spögung, krönt av en rejält pb på havsöring, nja kanske inte pb. Men nån sprall hoppades jag åtminstone på och kanske en matbit.
 
Nu blev det inte riktigt så. Kämpade på med mitt flugspö. Bytte flugor och fiskade av platser som brukar vara bra sent på säsongen. Det var först när jag knöt på en spiggimitation som en liten sprall nöp på, 15 sek drill senare så lossnade den. Hoppet kom åter och jag fiskade på, men någon mer fisk blev det inte.
 
Måtte vintern bli kort.
  
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Krister

Publicerad 2014-01-13 11:23:19

Hej!

Trevlig läsning på din sida. Jag håller själv på att göra comeback på kusten och behöver all inspiration. Vi får hoppas att vintern blir kortvarig i år.

Mvh

Krister

Postat av: Herman

Publicerad 2014-01-16 11:17:58

Härlig blogg!

Skitfiske!
Herman

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela