Smått

Publicerad 2014-05-01 22:48:00 i Havsöring,

Vi började ute på uddens yttersta spets.
Vakfest men mest mindre fisk.
Jag fick 2, Anders 3.
En del finare vak.
Sen bara dött inget liv, ingen vind, inge mer fisk.
 
Vandrade tillbaka mot nakenbadet.
Några fiskare, några nakna solbadare i buskarna.
Inge fisk.
 
Långsand, chillikorv med räksallad.
På det igen.
 
Anders drillar, sen igen.
Jag gör honom sällskap ute vid sten.
Kör båda dobb.
Anders har fisk igen.
Liten även den.
Jag härmar honom.
Fisk på!
Helt plötsligt är det fisk överallt.
Vak och plask.
Vi drillar och skrattar.
Dubbeldrillar.
Sen dött igen.
 
Vi drar hemåt.
10 öringar för Anders.
5 för mig.
Knappt någon godkänd. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela