Mera flytring

Publicerad 2014-05-23 23:30:00 i Havsöring,

 Efter att ha glömt både storkamera och flytringens "bord" där hemma så kunde jag stappla mig ut till djupare vatten. Väl i ringen så dök det upp två svanar varav den ena visade mig lite väl mycket uppmärksamhet. Då jag verkligen inte ville råka ut för en svanattack på djupare vatten höll jag mig längs grundkanten. Svanen fortsatte cirkulera i min närhet då jag sakta paddlade bortåt. Några fina vak hade jag uppmärksammat, men med svanens oroväckande beteende ville jag inte paddla närmare. Tillslut hade jag paddlat tillräckligt långt bort för att svan inte skulle bry sig om mig längre och jag kunde börja fiska.
 
Nu plaskade det lite överallt. Ibland kokade ytan av ett stim med fisk. Först hade jag trott på öring, men efter ett tag såg insåg jag att jag inte ramlat in i årets öringsfiske utan i idfiskarens paradis. Men då jag föredrar öring så var det tur att dagens första av två fiskar var en öring under måttet som var mer ovan en under ytan. Några kast senare så satt dagens andra fisk, en id.
 
Framåt skymningen så hade jag en till chans på öring, men ett klumpigt kast skrämde den helt klart skapliga öringen och jag fick åka hem tomhänt till den sovande familjen.
 
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela